Dag Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Dag Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Dag Antigua

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2006 | Guatemala, Antigua

Dag Antigua!

Ik hou niet zo van afscheid nemen. Op Schiphol vond ik het erg vervelend en ook vandaag is weer zo'n dag van doei zeggen.
Vanochtend heb ik mijn laatste spaanse les gehad. Gisteren was ik op zoek gegaan naar een leuk cadeau voor mijn lerares. Ik heb het echt enorm naar m'n zin gehad tijdens de les en dat had ik vooral aan Celeni te danken. Ik ben intussen in staat om in het spaans een anamnese af te nemen (als ik mijn spiekbrief mag gebruiken tenminste), ken meerdere verleden tijden (of ik ze ook gebruiken ga is een tweede), futuro, gebiedende wijs, maar praat toch vooral in presente. Het leukste van de lessen, waren toch eigenlijk de spelletjes en de vele gesprekken over ziekenhuizen, vrienden, verschillen tussen Nederland en Guatemala en cafes en restaurants die ik moest bezoeken in Antigua. Voor deze lieve, grappige, goedlachse lerares wilde ik dus een toepasselijk cadeautje kopen. Uiteindelijk vond ik een nieuw letterspelletje en een etui. En ik schreef haar een brief in het spaans, want dat wilde ze graag. Aan het einde van mijn laatste schooldag kreeg ik een certificaat zodat ik aan iedereen kan laten zien dat ik 80 uur spaanse les heb gehad.

Ook heb ik zojuist afscheid genomen van de familie, na een laatste lunch van bloemkool in deeg met rijst, bieten en natuurlijk tortillas vertrok ik met mijn grote rugzak naar een hotel. Dit hotel had ik maandag al uitgezocht. Ik maakte een wandeling door Antigua en liep zo'n 10 hotels binnen. Daar vroeg ik dan of ik een kamer mocht bekijken, ik kletste wat met de eigenaar en probeerde de prijs omlaag te krijgen, wat me trouwens nergens is gelukt. Zo bekeek ik vele kamers en kwam tot de conclusie dat ze eigenlijk allemaal erg lelijk zijn en niet zoveel van elkaar verschillen. Uiteindelijk koos ik voor een klein rustig hotelletje met witte muren en een schattig klein vrouwtje dat de deur voor je open doet. Hier ga ik de komende twee nachtjes verblijven, maar niet alleen; want als alles goed gaat klopt Dolf rond elf uur vanavond op mijn deur! Morgen een dag om Antigua aan hem te laten zien en zaterdag vertrek ik dan echt vanuit deze mooie koloniale stad waar ik vier weken heb gewoond. Gistermiddag hebben we met een grote groep studenten de weg naar een mooi uitzichtpunt beklommen vanwaar je goed uitzicht had over heel Antigua. Vanavond ga ik nog meer afscheid nemen, ik ga met Krystle en Manuela uit eten. Vier weken lang ben ik elke dag met deze meiden opgetrokken, dus ik zal ze best gaan missen!

Maar ik moet ook weer niet zo gaan treuren, ik heb erg veel zin om lekker actief meer van het land en de rest van Centraal Amerika te zien. Via Rio Dulce met de boot naar Livingston, Belize in en daarna richting Mexico naar het strand, zo gaat de komende week er ongeveer uitzien. Een week waarin ik nog totaal niet weet waar ik ga slapen en dus ook niet weet of ik jullie mailtjes kan beantwoorden. Ik plaats in ieder geval over een poosje weer een bericht met al mijn verhalen!

  • 26 Oktober 2006 - 22:12

    Ad:

    Hoi, Sanne heel toevallig dat ik je kon spreken, dat was leuk.
    Ik zal zeker de boodschap doorgeven aan mama. Wij wensen jullie daar een fijne tijd toe, hier gaat alles goed, doe dolf de groeten en laat zo snel mogelijk wat van horen of zien. dikke zoen van papa.

  • 27 Oktober 2006 - 00:20

    Buurmeisje ;):

    ik kom net thuis uit de stand, ik moest echt ff uitrazen, ondanks dat t nu nog vroeg is voor thuis te komen.. maar we kwamen er achter dat t herfstvakantie is, en dan is t overal zo druk.. ben echt benieuwd hoe t vervolg bij je zal zijn. en of ik ook ooit zoiets zal gaan doen. enorm veel plezier de aankomende weken, ik spreek je snel weer!
    kus je buurmeisje (mn lerares kunstgeschiedenis dacht gelijk aan een klein meisje toen ik zei dat we naar t van gogh museum waren geweest!! erg grappig was dat!) xx

  • 27 Oktober 2006 - 08:53

    Babette:

    Heej San,
    Dat wordt dus weer afscheid nemen!! Helaas helaas... maar wel leuk dat je Dolf nu wel weer ziet!
    Ik zit hier nu hard te leren voor mijn tentamens van volgende week, dus je kan je vast voorstellen dat ik best een beetje jaloers op je ben dat jij daar lekker op het strand ligt! Heb net je kaartje gekregen! Super leuk! mis jou ook wel hoor!
    Nou geniet nog maar lekker, want voor je het weet ben je hier al weer oud en nieuw aan het vieren! Want de Sint is al bijna weer in het land, dus dan gaat het snel!

    Nou spreek je snel,

    Kus Babette

  • 27 Oktober 2006 - 11:36

    Linda:

    Ha sanne,
    Jammer dat je daar weer weg moet, leuke dingen gaan altijd zo snel!! maar er komt weer een nieuw avontuur op jou af, en als het goed is is Dolf nu bij jou, en kunnen jullie samen gaan reizen!!
    heel veel plezier en succes. ik heb na vandaag ook vakantie, en ben daar ook echt aan toe!
    Kus Linda

  • 27 Oktober 2006 - 16:28

    Dyanne:

    Hee Sanne, ben benieuwd hoe je het gaat vinden als je nu gaat rondtrekken..altijd jammer als je afscheid moet nemen, maar je hebt weer heel veel nieuwe ervaringen erbij..en er volgen nog veel meer.
    Als het goed is Dolf nu ook bij jou, dus toch nog wat bekends..

    Ik ga zo met Linda, Karin, Esther en Chantal naar de prijsuitreiking van de avondwedstrijden..wordt weer een gezellig avondje!

    Hoop snel weer iets van je te horen!

    Kus, Liefs!!


  • 28 Oktober 2006 - 20:26

    Marianne:

    Hey sanne! Wat een avonturen allemaal. Ik ben me aan het vervelen tijdens het babysitten, dus ik dacht ik ga eens even die site van sanne opsporen, en... gevonden. Nou, je hebt iedereen de afgelopen weken goed op de hoogte gehouden! Ik heb natuurlijk niet alles gelezen, maar wat ik er zo uit pik, heb je het reuze naar je zin. blijf vooral lekker genieten! Liefs, marianne

  • 29 Oktober 2006 - 09:35

    Fenna:

    Hey meis! Heel veel plezier tijdens je reisje met Dolf!!!!!
    Leuke foto´s weer, zie dat je al zo´n toffe kleurtjestas hebt gescoord.... Verder al veel gekocht?
    Cuidate! xxx

  • 29 Oktober 2006 - 17:33

    Geraldine:

    Hey Sanne, wat een avonturen en super mooie foto's! Ik denk dat je daar beter af bent dan hier met al die wind en regen en co-schap gynaeco! Gelukkig nog een weekje vakantie, ik laat nog wel weten hoe alle bevallingen gaan! Heel veel plezier met Dolf in iedergeval, wat een leukerd!

    xxx geer

  • 31 Oktober 2006 - 00:41

    Krystle:

    Hey Sanne!
    Montericco was heerlijk relaxt, maar uiteindelijk waren we toch wel weer blij om in Antigua te zijn. Het was echt heerlijk, maar langer moet je niet blijven want dan ga je je vervelen. Wees maar blij dat je wat golven betreft een mietje bent want een frans meisje werd door de golf mee getrokken en heeft het bot van haar knie gesplintert!
    Mijn eerste dag project zit erop! Was erg leuk. De leraar geeft het programma aan en ik geef vervolgens de les.
    Van het weekend blijven we in Antigua en gaan we op souvenier jacht en ´s avonds ga ik met Maartje naar het concert van Shakira!!
    Heel veel plezier meid en ik hou je site in de gaten!

  • 31 Oktober 2006 - 17:42

    Tante Diny:

    Hoi Sanne,
    Hier 'n klein berichtje uit Dongen. Je vader en Ome Harry zijn zondag naar Breda geweest naar het voetballen NAC tegen Groningen het was en bleef 0-0. Je moeder en ik zijn toen samen gaan fietsen en hebben flink bijgekletst. Uit de berichten blijkt dat je het goed naar je zin hebt. Nu kan je ook nog gaan genieten met Dolf van de vrije dagen die jullie daar samen hebben.
    Groetjes van mij en ook van Ome Harry.

  • 31 Oktober 2006 - 17:46

    Ome Harry:

    P.S.
    Hoi Sanne van de foto met de papegaaien heb ik mijn werkblad gevuld, mooie foto's die je maakt je mag er voor mij nog meer maken met kromsnalvels erop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 27869

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: