Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Belize

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Oktober 2006 | Belize, Caye Caulker

Hoi lieve mensen,

Hier een kort berichtje vanuit Belize. Het gaat allemaal nog steeds goed! Ik heb alleen de laatste dagen geen tijd gehad om mailtjes te beantwoorden en lange verhalen te schrijven.
Dolf is donderdagavond veilig aangekomen in Antigua, na een dagje slenteren door de stad op vrijdag zijn we zaterdagochtend om 4 uur richting Rio Dulce vertrokken. Daar aagekomen werden we overvallen door allerlei mannetjes die ons hun hotel wilden aansmeren. We kozen voor Casa Perico en wachtten op de boot dit ons naar dit hotel zou brengen. We wachtten een uur, maar nog steeds geen lancha... Gelukkig vonden we een barretje dat werd gerund door een Nederlander, die er uiteindelijk voor zorgde dat er alsnog een boot werd gestuurd. (dat hotelmannetje had niet gebeld om de kosten te sparen...)Na tien minuutjes door de mangroven kwamen we aan bij het hotel. Het hotel stond op palen in het water en we kregen een kamer in een houten huisje toegewezen, erg gaaf. Na een nachtje moesten we helaas al weer weg uit dit paradijs; we gingen op weg naar Livingston met een bootje. Livingston is een plaatsje waar geen indianen wonen maar alleen negers. (sorry, van de directheid) De sfeer was er heel relaxt en we liepen een rondje door de stad. Bij een marktkraampje probeerde de jonge verkopertjes Dolf een paar slippers aan te smeren, maar al snel kwamen ze erachter dat er geen slippers in zijn maat te vinden waren. We aten watermeloen en dronken uit de kokosnoot.
Die middag wilden we ook de boot naar Puerto Barrios nemen. Van een vaste dienstregeling hadden ze hier blijkbaar nog nooit gehoord, en we moesten dus wachten totdat er veertien mensen op een lijstje stonden voordat de boot zou vertrekken. (Livingston is alleen per boot bereikbaar) Dit duurde toch zeker 2 uur. Na een boottochtje van een uurtje bereikten we dan toch uiteindelijk deze vieze havenstad. We voelden er ons niet echt veilig en gingen snel op zoek naar een hotel. Het eerste hotel wat we bezochten was echt helemaal niks, dus toch maar verder gelopen. Zo belanden we uiteindelijk in een houten hotel van meer dan honderd jaar oud, waar we zowat de enige gasten waren. 's Avonds aten we in de lege eetzaal en werden bediend door een ober die haast net zo oud was als het hotel...
Gisteren namen we weer een andere boot, ditmaal naar Belize. Met grote snelheid voeren we over de golven. In een uur waren we in Punta Gorda. Hier sprongen we na een kleine snack in de bus richting Belize City. Een rit van bijna 7 uur, een hobbelbus met nepleren bankjes en alleen maar Belizianen. We bereikten de stad in het donker en dat hadden we misschien beter niet kunnen doen, want de sfeer was erg agressief. We sprongen in een taxi, de taxichauffeur ging met ons op zoek naar een hotel. We kwamen uiteindelijk ergens buiten het centrum terecht, maar het kon ons niet meer schelen. Het kamertje was zo groot als mijn oude kledingkast, donkergroen, doorligbed, maar we waren iig veilig binnen en het was ook niet zo duur.
Vanochtend haalde de aardige rastataxichauffeur ons weer op en bracht ons naar de bootjes die naar de eilanden varen. We wilden deze enge stad zo snel mogelijk verlaten. Nu zitten Dolf en ik dus samen op een soort bounty-eiland voor backpackers in een klein huisje op palen vlakbij het strand.... Het is alleen wel jammer dat het regent... Haha, je kunt ook niet alles hebben. Hopelijk is het morgen wat beter weer, want we gaan morgen snorkelen. Tamme haaien, koraal en vele visjes gaan we eens bekijken in die wondere onderwaterwereld.
Ik hou jullie op de hoogte, maar ik weet nog niet wanneer!! Heb niet zoveel tijd om te internetten nu!

Veel liefs Sanne

• 31 Oktober 2006 - 22:32

Martijn:

Hey Sanne,

Klinkt allemaal erg super die hele trip, leuke reisverhalen! Nog heel veel plezier de laatste weken! Groetjes,

Martijn

• 01 November 2006 - 00:30

Lieke:

oeh snorkelen!! dat lijkt me echt zoooo mooi!! leuk dat het allemaal zo goed gaat! mare.. waar zijn de foto's?? ben zo benieuwd :)
    veel plezier nog!
    kus liek xx

• 01 November 2006 - 11:02

Margreet:

He sanne, ik liep vier verhalen achter, maar ben weer helemaal bij. Klinkt nog steeds goed hoor! Watermeloen eten, uit kokosnoten drinken, slapen in huisjes op water, niet gek;)! Geniet er lekker van, kus

• 01 November 2006 - 13:27

Mamma:

hoi lieverd.Wat een belevenissen. nog een fijne week en voor de komende 2 weken wees voorzichtig. kus mamma

• 01 November 2006 - 16:33

Krystle:

Klinkt allemaal super!
    Heel veel plezier!

• 02 November 2006 - 09:56

Linda:

Ha Sanne, echt leuk dat Dolf er nu ook is en dat jullie de ervaringen samen kunnen delen!!! Hoe was het snorkelen, echt gaaf!
    Hier alles nog steeds goed, papa en mama zijn gister weer thuis gekomen vanuit Kenia, hadden het luek gehad.
    Nog heel veel plezier samen! Wanneer begint je vrijwilligerswerk?
    Kus Linda

• 04 November 2006 - 14:16

Dyanne:

Hey sanne,

Lees nu pas je bericht, maar je hebt weer veel meegemaakt zo te horen, erg leuk! Ook fijn dat Dolf nu even bij je is en dat het allemaal goed gaat. Geniet er nog van he!!

Liefs, Dyanne