Vele blije gezichtjes! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Vele blije gezichtjes! - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Vele blije gezichtjes!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 December 2006 | Mexico, Oaxaca

Hoe lieve mensen,

Ik zit hier met een grote lach achter mijn computer en ik wil jullie niet onthouden van de vele blije foto´s die ik vandaag heb gemaakt. Vandaag is het cadeautjesdag hier in Oaxaca. Het is de laatste dag voor Fleur en zij heeft heel veel geld ingezameld bij vrienden en familie. Samen met jullie geld konden we dus heel wat kinderen blij maken vandaag!
We begonnen vanochtend op mijn project: Patronata Procasa del ninos. Er wonen tien jongens die ik de afgelopen dagen geprobeerd heb wat engels bij te brengen. Verder dan 'what´s you're name´ en de kleuren komen we nog niet, maar wat maakt het uit. Verder zijn ze enorm fan van voetballen. Op vijf december heb ik ze laten kennis maken met het fenomeen Sinterklaas. Sinterklaas es un hombre con una barba blanca y ropa rojo. We zongen samen Sinterklaas Kapoentje en daarna was het tijd voor de cadeautjes. Ik had nieuwe voetbalhandschoenen gekocht, die met veel enthousiasme ontvangen. En vandaag was het alweer tijd voor cadeautjes. Fleur gaf het hele weeshuis kaartjes voor de bioscoop! Aankomende zondag ga ik dus met tien jongens naar de bioscoop, sommige zijn er nog nooit geweest. Een uitstapje dus voor jongens die uit hele arme gezinnen komen. Ze waren er helemaal stil van.

Daarna gingen Fleur en ik naar het Centro Esperanza Infantil, het centrum voor vele arme kinderen in Oaxaca. Zo'n 90 kinderen eten hier elke dag een voedzame warme maaltijd, er is een kindergarten, soms een dokter, een bibliotheek en het centrum bekostigd voor 500 kinderen school en schoolspullen. Wij konden hier een tegoedbon voor een grote supermarkt overhandigen van 3000 pesos, dat is iets meer dan 200 euro. Ze waren er heel erg blij mee, want van dit geld kunnen 90 kinderen twee weken eten. Er kan hier dus heel wat gedaan worden met het geld dat jullie hebben gegeven!
We namen een kijkje in de kindergarten, zo'n tien kleine kindjes zongen kerstliedjes rondom de kerstboom. Ze kwamen ons allemaal een knuffel geven en wilden heel graag op de foto en het liefst ook zelf foto's maken en die dan snel bekijken. Het is mooi om te zien dat er door dit centrum zoveel kinderen kunnen worden geholpen.

Vanavond ga ik mee naar het grote weeshuis waar Fleur, Maaike en Lonneke de afgelopen weken hebben gewerkt. Ook voor deze kinderen staat er weer een cadeautje te wachten. We gaan met z'n allen (er wonen 70 kinderen) pizza eten en een film kijken, een groot feest voor de kinderen!

Het is heel fijn om iets te kunnen doen voor de mensen hier, maar er zou nog zoveel meer kunnen worden gedaan. Dus mocht je in deze dure decembermaand nog iets over hebben en iets willen doen voor de vele kinderen hier, dan is ieder bedrag zeker welkom. Het komt hier goed terecht.

Oaxaca begint ook weer wat op te klaren. Het is hier zowiezo de afgelopen dagen heerlijk weer geweest, maar ook de situatie lijkt een stuk rustiger te worden. De huizen worden weer geschilderd en er wordt weer gedanst op het centrale plein. Ook wij waagden ons gisteren weer in de salsaschool. Het ziet er best indrukwekkend uit als ik die anderen bekijk en helemaal als ik bedenk dat ik dat zelf dus ook allemaal doe. Maar zodra ik ga denken, lukt het voor geen meter meer. Ik moet me dus maar gewoon rond laten draaien en laten leiden door de man. (En dat is soms best moeilijk voor mij...haha)
Ook hebben we dinsdag in huis Sinterklaas gevierd met lootjes, gedichten en echte pepernoten! De pepernoten hadden mijn huisgenootjes in hun weeshuis gebakken voor alle kinderen en ook zonder speculaaskruiden waren ze erg goed gelukt.

De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Het einde van mijn reis is alweer in zicht. Nog even en ik ben gewoon weer in Nederland. Ik heb zin om jullie weer te zien!

Veel liefs Sanne

  • 08 December 2006 - 11:35

    Ad:

    Hoi Sanne,
    Weer een geweldig verhaal wat je daar allemaal mee maakt en dat ze dat zo waarderen. Dat is zeker een nieuwe ervaring waar je niet genoeg van kunt delen, prachtig. Inmiddels is hier sinterklaas weer vertrokken en gaan we naar de kertmis. We verheugen ons er al op op jou de terugkeer en hopen dat de komende weken leerzaam en plezier vol zullen verlopen. Snel tot schrijfs of horens/ziens. Groetjes je papa en mama.

  • 08 December 2006 - 12:37

    Babette:

    Heej San,

    Wat fijn dat je idd iedereen blij kunt maken daar! Klinkt ook dat je het nu goed naar je zin hebt daar! Jammer dat het nu al weer bijna voorbij is... maar gelukkig zie ik je dan snel weer!

    Kus Babette

  • 08 December 2006 - 17:42

    Yvette:

    Hoi Sanne,
    Leuke verhalen elke keer weer, en niks is idd leuker als blije kindergezichtjes. Leuk dat je daar toch Sinterklaas hebt gevierd, dat is wel even wat anders als in Nederland. Nog veel plezier dan, en alweer tot snel!
    Groetjes xx Yvette

  • 08 December 2006 - 18:30

    Linda:

    Ha Sanne, je hebt de kindjes goed verwend en dat hebben ze zeker wel verdiend! Ik hoop dat je laatste weken nog heel leuk en gezellig zijn, geniet er nog maar lekker van! Ik vind het wel weer heel leuk om je straks weer te zien en gezellig bij te kletsen.
    waar zijn de foto's?
    Kus Linda

  • 09 December 2006 - 12:24

    Dyanne:

    Hey Sanne,
    Leuk dat je de kinderen zo hebt kunnen verwennen! En leuk dat je nog een beetje Sinterklaas hebt kunnen vieren met jullie zelfgemaakte pepernoten!
    Ook bedankt voor je berichtje op mijn site, voor jou alvast een goede terugreis geniet van je laatste weekjes! Lin en Auke komen zo langs om even gedag te zeggen, want morgenochtend vertrek ik, maar ga vanavond eerst uit eten met de Atledo dames!
    Ik ga je site in Davos zeker nog even volgen en daarna houd ik je op de hoogte van mijn verblijf daar! Tot over een paar maandjes!

    Dikke kus, Dyanne

  • 09 December 2006 - 17:04

    Linda:

    Ha sanne,
    Echt leuke foto's. Wat een blije gezichtjes! We gaan zo afscheid nemen van Dyanne.
    tot over een paar weekjes,
    Kus Linda

  • 16 December 2006 - 09:49

    Marlieke:

    Heee lieve San,
    Wat heerlijk dat je zoveel hebt kunnen doen daar... Dat geeft zeker een heel goed gevoel!Gister is Brecht bij mij wezen eten en we vinden het allebei heerlijk dat je weer snel naar huis toe komt!!! We gaan meteen mooie dingen plannen als je terug bent! Wanneer is dat precies?? Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 27873

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: