Spaanse les - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Spaanse les - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Spaanse les

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Oktober 2006 | Guatemala, Antigua

Buenos dias!

De eerste spaanse lessen zitten er op. Ik heb deze week 's middags les, want het is best druk op de school waar ik les heb. Voor foto's van deze school kun je kijken op www.appeschool.com. Het lukt me zelf nog niet om foto's bij m'n berichten te plaatsen... Maar zoals jullie weten ben ik ook niet zo handig met computers.
Iedere student heeft een priveleraar. De mijne heeft wel wat weg van een drugsbaron als je hem niet zou kennen. Hij is zo'n twee koppen kleiner dan ik, erg bruin en heeft een grijns van oor tot oor. Zijn naam is Felix. Felix merkt dat ik wel van leren hou, want hij geeft me drie keer zoveel huiswerk dan dat mijn huisgenootje krijgt. Zometeen dus nog maar even huiswerk maken in de tuin. De lessen zijn erg intensief en je wordt gedwongen spaans te praten omdat de leraren bijna geen engels spreken. Dat leidt soms tot mooie verwarringen. En soms weet ik niet eens hoe ik dingen in het engels moet zeggen en dan moet het ook nog in het spaans...

Sinds zondagavond heb ik een huisgenootje gekregen bij de gastfamilie, ze heet Manuela en komt uit Zwitserland. We kunnen het goed vinden samen en lopen samen naar school of gaan samen Antigua in. Ook kunnen we ons mooi samen verbazen over de gewoonten hier in Guatemala en alle vreemde mooie dingen die op straat voorbij komen. Je voelt je zo toch wat minder alleen.
Ook het eten bevalt me hier prima! Het is eigenlijk best lekker en het is alleen maar lekkerder als je zelf niet hoeft te koken. Iedere keer zitten we vol spanning te wachten op wat we nu weer krijgen geserveerd. Zo hebben we al soep gegeten met vlees, aardappels, groente en rijst, kregen we vis en bij het avondeten zelfs pizza. Ik verhonger hier dus zeker niet! Het ontbijt bestaat uit fruit met nootjes en vers brood of cornflakes.

's Ochtends organiseert de school excursies. Zo ging ik gister mee naar San Felipe, een dorpje hier vlakbij. We wandelden door de heuvels langs kleine gekleurde huisjes, langs het ziekenhuis (ben erg benieuwd hoe dat er van binnen uit ziet) en kwamen uit bij de kerk. Het geloof is hier erg belangrijk, het is een soort mix van katholiek met eigen gebruiken. Je bent hier of getrouwd of single, iets er tussenin bestaat niet.

Gisteravond gingen we naar de Monoloco, een bar waar alle reizigers heenkomen. Het was ladiesnight, dus voor de dames gratis drankjes! Het had nog wel wat voeten in de aarde om hier te komen. Manuela en ik hadden afgesproken met een groepje studenten, want je kan hier maar beter niet alleen over straat gaan. Om half negen stonden wij achter de deur te wachten totdat er geklopt werd. Om negen uur waren er al vier mensen aan de deur geweest, maar niet voor ons... Elke keer openden wij spontaan de deur en stond daar een local op de stoep ons verbaasd aan te kijken. Maar na een half uur kwamen ze ons dan toch ophalen en liepen we en groupe naar de bar. Terug was weer een ander verhaal om zo veilig en snel mogelijk bij een taxi te komen. Maar uiteindelijk belandden we moe, veilig en voldaan weer in onze bedjes.

Bedankt voor al jullie leuke reacties, dat doet me goed! Succes met wat jullie allemaal aan het doen zijn en tot mails!

Kus Sanne

  • 04 Oktober 2006 - 16:45

    Mamma:

    Leuk verhaal van die Spaanse les,dat zal wel snel gaan zo.Heb fotos bekeken geeft een indruk van hoe het daar is.Heel veel plezier verder en dikke knuffel.

  • 04 Oktober 2006 - 16:50

    Renske:

    He Sanne!

    Had je maar wat meer wc woordjes moeten leren he! 8 per dag was ook de afspraak ;) Leuk om te horen dat je je al zo snel vermaakt daar! Hier gaat alles gewoon door, stage en school, soms om gek van te worden...

    Liefs, Renske

  • 04 Oktober 2006 - 17:02

    Ome Harry:

    Goedenavond Sanne,

    Szabad ez az asztal?
    Mi az étterem specialitása?

    Je zult misschien wel denken zit ome Harry ook op Spaanse les. Nee hoor het is Hongaars. Is deze tafel nog vrij? Wat is uw specialiteit. Ik kon zo gouw geen boekje met Spaanse tekst vinden omdat wij daar nog niet op vakantie zijn geweest. Maar toch leuk om te lezen dat je zoveel vriendinnen tegen komt. Nu sluit ik weer af en laat tante Diny vanavond de brief over de Spaanse les lezen.

  • 04 Oktober 2006 - 18:24

    Martijn:

    Als een echte Nederlandse weet jij natuurlijk weer waar je gratis drankjes kan scoren hè Sanne... Ziet er wel leuk uit trouwens Antigua!

  • 04 Oktober 2006 - 21:34

    Babette:

    Heej San,
    Ik heb je maar even gemaild, dus die lees je vast zo wel! Klinkt allemaal wel super leuk! Zitten wij hier heel de dag in regen.... :( beetje jammer! Maar geluk voor jou! Veel plezier!

    Kus Babette

  • 05 Oktober 2006 - 11:03

    Dyanne:

    Hoi lieve Sanne,

    Het klinkt allemaal erg positief, spannend hoor wat je allemaal mee maakt. En zo te horen vermaak je je wel met al je huiswerk ;-)
    Nog heel veel plezier!! Geniet ervan..

    Liefs, Kus Dyanne

  • 05 Oktober 2006 - 13:25

    Tamar:

    Hey Sanne,

    Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik heb ook nog een klein bedrag over gemaakt naar je reking voor je vrijwillegersproject. Geniet ervan!

    x Tamar

  • 05 Oktober 2006 - 14:17

    Linda:

    Ha Sanne,

    Nou zo te lezen gaat alles goed daar en krijg je de spaanse taal ook snel onder de knie met die leraar. Wel veel huiswerk maken dan, maar ja dat kan lekker in het zonnetje, das niet zo erg denk... de foto van de school ziet er goed uit.
    Hier is de herfst echt begonnen, het regent weer lekker buiten!
    Heel veel plezier en succes,

    Kus Linda

  • 05 Oktober 2006 - 20:58

    Frouk:

    Heeey meis! Klinkt goed zeg, echt goed van je dat je al die nieuwe dingen gewoon allemaal doet! Nieuwe taal, nieuwe mensen en natuurlijk een nieuwe ervaring! Succes met alles en heeel veel plezier! dikke kus

  • 05 Oktober 2006 - 21:48

    Lieke:

    ben een btje laat.. heb t zo druk met school ed. maar gelukkig jij ook! is goed voor je, anders mis je de uitdaging ;)
    succes!
    xx

  • 08 Oktober 2006 - 08:51

    Fenna:

    Hola Sanita!
    Que tal alla? Zo te horen gaat alles prima, ik zie hier groen van jaloezie terwijl ik je verhalen lees... Die Monoloco was ik ook geweest hahaha, leuke herinneringen... :-D
    Pues guapa; mucha suerte con tus estudios Españoles y dejame saber todo!!!!
    Besitos xxx!!!

  • 08 Oktober 2006 - 09:42

    Rik:

    Volgens mij hoeven we niet meer lang te wachten of je zet je berichtjes hier in het spaans!

    Goed te horen dat je je daar goed vermaakt! Veel plezier!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 27877

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: