Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 November 2006 | Mexico, Isla Mujeres

Hoe is het weer daar in Nederland? Ik kan jullie nu eindelijk eens jaloers maken: het is hier heerlijk warm en de zon schijnt de hele dag. Ik ben nu alweer voor drie daagjes op Isla Mujeres, een eilandje vlakbij Cancun in de Caribische zee. Gisteren heb ik de snorkel weer eens op gedaan en ben de zee ingedoken op zoek naar alle kleurrijke vissen. We gingen met een klein vissersbootje, de eerste stop was bij een oud scheepswrak. Met een flinke groep toeristen snorkelden we met oud snorkelmateriaal in het rond. Deze trip was dan ook twee keer zo goed koop als het snorkelen in Belize. De visser gooide af en toe wat eten in het water met als gevolg dat je geen hand meer voor ogen zag, zoveel vissen!! Na een uurtje snorkelden voeren we naar een afgelegen strandje. Er werd verse vis voor ons bereid, die net gevangen was. op de bbq werden de enorme vissen gegrild. ik heb nog nooit zulke lekkere vis geproefd, verser kan echt niet. Intussen begin ik ook al lekker bruin te kleuren.

Maandag ben ik naar Chichen Itza geweest, enorme mayaruines midden in de jungle. Ik besloot op mijn eerste dagje alleen met een georganiseerde excursie vanuit Cancun mee te gaan. Ik boekte de tour bij een hotel en werd daar de volgende ochtend opgehaald met een luxe bus. De hele bus zat vol met toeristen vanuit alle streken van de wereld, maar ze hadden allemaal een ding gemeen, ze waren allemaal erg rijk. Ze logeerden allemaal in een vijsterren hotel in de zona hotelera. En dan stapte ik daar ook bij in de bus, haha.. Gelukkig was er nog een Schots meisje in hetzelfde schuitje als ik en dus konden we mooi samen optrekken die dag. Bij aankomst bij de ruines kregen we eerst een gigantische lunch, een buffet waaruit je zoveel kon kiezen. Ik heb mijn buikje dus lekker luxe volgegeten en kon heerlijk onderuitgezakt kijken naar Mexicaanse dansers die door het restaurant heen huppelden. Daarna uitgerust het park in, we hadden een gids die de hele groep vertelde over alle tempels. Na een uurtje wandelen in de hitte wilde de helft weer terug naar het hotel met zwembad. Gelukkig konden we zelf nog twee uur rondkijken tussen alle enorme gebouwen.

Vanavond ga ik voor het eerst kennismaken met het fenomeen nachtbus in Mexico. Ik ga in 12 uur met de bus naar Palenque. Maar eerst ga ik vanmiddag nog even lekker op het strand liggen!

Ik mis jullie wel hoor, zeker nu ik alleen ben hier. Echt alleen ben je niet, want je ontmoet erg makkelijk mensen. Gisteravond heb ik nog lekker cocktailtjes zitten drinken, mojitos, sex on the beach...

Het lukt me weer niet om foto´s online te zetten. Maar jullie kunnen nu ook de mooie foto´s van Dolf bekijken die hij op mijn site heeft gezet! Dank je wel Dolf!!

  • 09 November 2006 - 17:09

    Linda:

    Ha Sanne, heb even gezellig met jou op msn gezeten, was gezellig! leuk om je even te spreken. Ik ben jaloers op jou hoor, wij zitten hier in de kou. Heel veel succes en plezier nog, en succes vannacht in de bus. Hopenlijk kun je een beetje slapen. Spannend waar je nu stage gaat lopen! tot snel weer.
    Kus Linda

  • 09 November 2006 - 17:20

    Yvette:

    Hoi Sanne, Fijn dat je het nog zo goed hebt daar. Dat je alleen bent is wat minder maar wel fijn dat je zo snel mensen leert kennen. Je maakt veel dingen mee, tuurlijk ben ik jaloers op je. Het is hier idd hondeweer! Maar gelukkig ga ik dit weekend nog wat leuks doen met Roel we gaan samen naar Disneyland omdat we een jaar verkering hebben. Maar beter weer heb jij zeker! Veel plezier nog daar!! xxx Yvette

  • 10 November 2006 - 09:37

    Babette:

    Heej San, lekker joh zo op het strand! Ik ben net klaar met mijn tentamens en kan nu heerlijk even genieten van een paar vrije daagjes! Gisteren met Martijn even gaan shoppen in amsterdam en s avonds naar het theater geweest! Super leuk, maar mijn portemonnai is nu wel ver leeg aan het gaan! Ook het gala komt er al bijna aan! Wel echt jammer dat je er niet bij kan zijn, nu ik met jou ploeg mee mag! Nou geniet maar lekker van het zonnetje daar, want ik heb gisteren een nieuwe winterjas moeten kopen!

    Skypen snel weer een keertje, kus babette

  • 12 November 2006 - 12:45

    Frouk:

    Heey Sanne! Wat een hoop belevenissen en dus een groot aantal indrukwekkende verhalen! Klinkt allemaal erg goed, mooie natuur, lekker eten en vooral veel rust en lekker doen wat je zelf leuk vindt! Lijkt me heerlijk! Geniet ervan en blijf ook foto´s maken, zijn echt mooi en waardevol! Dikke kus

  • 12 November 2006 - 16:49

    Ome Harry:

    Beste Sanne,
    Op de vraag wat voor weer is het bij jullie het volgende de herfst heeft hier het weekende goed zijn best gedaan met windkracht 7 a 8 is het guur weer. Maar je kunt ook geluk hebben met het weer, afgelopen week zijn de wintertennis competies begonnen en ook de vier parkenwedstrijden afgelopen woensdag was het zo slecht dat ze niet alle wedstrijden hebben kunnen spelen terwijl er vrijdagavond wel alle wedstrijden zijn gespeeld zaterdag middag moesten wij naar Vlijmen de afslag was afgesloten, via een toeristische route kwamen we toch op het tennispark van Vlijmen, maar liefst 17 kunstgrasbanen lagen voor ons klaar terwijl er ook nog een hal bij was.
    We zij begonnen met de mixen die we beiden wonnen in 2 en 3 sets. Na de koffie met appelflappen ginnen de dames en herendubbel beginnen de dames verloren hun wedstrijd en de heren wonnen beiden een set en moest dus een 3de set gespeeld worden met een game achterstand tot de stand 5-5 en 6-6 moesten we een tai-breek spelen die we wonnen met 7-2 wat de totale uitslag gaf van 3-1 voor TC De Wiel 3. Nu genoeg over het tennisen, Ik heb ook nog gelezen dat de vader van jou vriendin de maraton in een ver land hiervandaan, gesponserd door de Rabobank, heeft gewonnen in een tijd van + 3 uur. Ik kan zo gauw niet op de naam komen maar het stond in De Stem. Nu even genoeg voor vandaag veel plezier toegewenst door Tante Diny en Ome Harry.

  • 13 November 2006 - 10:27

    Rik:

    Hoi Sanne,

    Spannend om nu alleen verder te reizen. Ben erg benieuwd naar het vrijwilligerswerk... Ik begin nu ook al wel een beetje zenuwachtig te worden, over 3 weken vlieg ik al en ik moet nog heel veel regelen!

    Kus

  • 13 November 2006 - 17:12

    Ome Harry:

    Beste Sanne, ik heb gisteren een foutje gemaakt door te mailen dat de vader van jouw vriendin de maraton in een verland hiervandaan had gewonnen maar dat is een naamgenoot hij is wel lid van Atledo. Ik hoop dat je nu weet wie ik bedoel anders moet iemand anders jouw dat maar duidelijk maken. Verder wensen wij je nog veel ondekkingen toe daar in dat verre land Mexico.
    Groetjes tante Diny en ome Harry.

  • 15 November 2006 - 04:07

    Mirte:

    Hee Sanne!

    Wat leuk om vanuit Australie te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Klinkt echt super wat je allemaal meemaakt! Wel een hele andere wereld zo te lezen!! Geniet er maar goed van, want voor je het weet is het om. Ik kan het weten;).
    Xx Mirt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 27853

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: