Op de vulkaan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu Op de vulkaan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

Op de vulkaan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Oktober 2006 | Guatemala, Antigua

Alweer bijna twee weken in Antigua. De tijd gaat snel!

Gisteren heb ik echt een superervaring gehad! Ik heb een vulkaan beklommen!
Om 1 uur vertrokken we met gammele bus naar de vulkaan Pacaya, op een uur rijden van Antigua. Via een smalle zandweg bereikten we het plaatsje San Fransisco, vanuit hier zouden we de vulkaan op gaan. De gids stond al te wachten en met de hele groep begonnen we aan de tocht naar boven. De eerste meters was het pad nog van steen, maar al snel was er alleen een klein zandpaadje over. Het klimmen naar boven was zwaar en de zweetdruppels liepen over m'n voorhoofd. Een keiharde regenbui zorgde voor de nodige verkoeling, maar maakte de tocht eigenlijk nog zwaarder. Het smalle paadje veranderde in een klein riviertje en binnen een paar seconden was ik kleddernat. Na 3 kilometer bereikten we de eerste stenen, gestold lava. De grond kleurde steeds zwarter en de top van de vulkaan kwam in zicht. Op mijn gympies zocht ik houvast op de vulkaanhelling. Zwaar hijgend beklom ik de laatste meters.... (waar is die conditie nou gebleven?)
WOW!! Echt lava!! Rood en gloeiend warm. Alle vermoeidheid verdween spontaan. We maakten snel foto's maar moesten oppassen want de lava kwam steeds dichterbij. Ook heb ik boven op de vulkaan nog even doktertje gespeeld. Een man had zijn been opgehaald aan de scherpe stenen en bloedde flink. De wond viel bij nader inzien gelukkig erg mee, maar mijn ehbo-set kwam goed van pas.
Tijdens de afdaling naar beneden oefende ik mijn spaans door wat te kletsen met de gids. Dit ging al best wel goed. Zolang er maar niet te veel verschillende tijden worden gebruikt gaat het best een beetje.
Rond acht uur kwamen we moe maar zeer voldaan weer terug bij onze familie. De mama had een lekker kopje soep voor ons klaar staan, daarna zijn we snel ons bed ingedoken.

Deze week heb ik 's ochtends spaanse les gehad. Mijn lerares heet Celeni, is 23 en houdt erg van lachen. We hebben veel lol samen en kunnen lekker samen kletsen over dingen die ons beide interesseren. En als de grammatica me echt de keel uit komt, gaan we gewoon een spelletje memorie spelen in het spaans. De lessen gaan zo een stuk sneller dan vorige week en mijn concentratie is een stuk beter in de ochtend.

's Middags ga ik met de school mee op excursie of ga wat winkelen op de markt of wat drinken in een van de vele cafetjes met andere studenten. Het weer was de afgelopen dagen niet helemaal geweldig. 's Ochtends is het helder en schijnt de zon, maar na het middaguur komen er wolken en valt er vaak wat regen. Daarom ga ik zometeen op zoek naar een hele grote regenponcho voor dit weekend.

Morgen worden Manuela, Krystle en ik om 04.00 opgehaald door een minibusje. We gaan dit weekend naar Copan in Honduras, waar ruines van de maya's zijn. Ik zal jullie zo snel mogelijk laten weten hoe dat is geweest.

Bedankt voor al jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen. Hou me een beetje op de hoogte van het leven in Utrecht en Dongen.
En jullie kunnen vanaf nu ook een paar foto's die ik zelf heb gemaakt op de site bekijken!

Muchas besas,

Sanne

  • 13 Oktober 2006 - 22:18

    Renske:

    Hee Sanne!

    Wat fijn om weer wat van je te horen! Je maakt echt gave dingen mee! Wij hebben gisterenvanavond de fles rosé open getrokken en op jou geproost.. we hebben ons voorgenomen om als je terug komt weer een flesje te kopen en te proosten op je terugkomst :) Maar eerst lekker genieten! Veel liefs en een dikke KUS!

  • 13 Oktober 2006 - 22:26

    Lieke:

    heej! fijn dat het zo goed gaat!
    met mij en de vissen gaat het ook prima! het is onvoorstelbaar maar waar.. we zwemmen nog alle 4!
    kus liek

  • 13 Oktober 2006 - 22:30

    Lieke:

    leuke foto's trouwens!! maar je kunt ze ook andere namen geven he.. dan hebben wij gelijk een bijschrift :)
    xx

  • 14 Oktober 2006 - 08:07

    Chantal:

    Hee Sanne,

    het leven is daar echt heel anders dan hier, superleuk hoe je je daar over kan blijven verbazen! Leuk om te lezen. Zelf heb ik niet zoveel nieuwtjes: Karin en Bas zijn geregistreerd als partners, jaja, en toen zijn we gaan golfen, supercool, verder niet zo veel: ow, ik ga weer training geven.

    groetjes van papa en mama

    Chantal

  • 14 Oktober 2006 - 09:13

    Rob En Ilse:

    Ha die Sanne!

    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van! Mooie foto's trouwens.

    Groetjes Rob en Ilse

  • 14 Oktober 2006 - 09:33

    Tamar:

    Lieve Sanne,

    Nog steeds naar je zin dus mooi! Ik ben ondertussen bezig met mijn eigen buitenland avontuur genaamd Breda. Het is daar wel te overleven.
    x Tamar

  • 14 Oktober 2006 - 11:41

    Dyanne:

    Hee lieve sann,

    Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En erg leuk om te lezen dat je een vulkaan hebt beklommen..en je EHBO setje kwam dus idd goed van pas!
    Zo te lezen gaat het ook goed met je spaans, hoeveel dagen heb je nu les?

    Ik moet dit weekend weer werken, het is herfstvakantie voor de kinderen dus het wordt wel gezellig! Ik heb van de week ook weer een keertje bij Atledo getraind, was weer gezellig, nu is iedereen op Atledokamp.

    Nog heel veel plezier, geniet er van en ik hoop snel weer van je te horen!

    Dikke Kus, Dyanne

  • 15 Oktober 2006 - 15:02

    Linda:

    Ha Sanne,

    Nou echt super gaaf die vulkaan en dat lava, en mooie foto's!! Ik ben idd op kamp geweest en dat was super gaaf maar heel vermoeiend, de 1ste nacht niet geslapen en de 2e nacht 2 uurtjes ofzo. Kussengevecht enzo gehouden, spooktocht, disco, spelletjes doen. met andere woorden een leuk weekend!!! Ben nu wel ziekjes, dus neem morgen een snipperdag op op school, en mama en papa vertrekken morgen ook naar Kenia, dus moet die natuurlijk even uitzwaaien. Heel veel plezier en succes nog en ik hou je op de hoogte van de gebeurtenissen hier in Dongen. Ik stuur morgen nog wel even een mailtje.

    Kus Linda

  • 16 Oktober 2006 - 11:59

    Babette:

    Heej sanne!

    Who klinkt echt super allemaal! Hoorde van het plan van Dolf, zou wel echt heel tof zijn! Miste je gisteren wel een beetje hoor! Had je mijn smsje nog gekregen?? Ik was met Marlieke en Brecht op de Kroeg, want daar hadden we afroeidiner gehad! Was wel gezellig! Daar zijn we nog in de Kat verder biertjes gaan drinken, wel gezellig!
    Nou geniet maar lekker

    Tot snel, Kus Babette

  • 17 Oktober 2006 - 12:00

    Yvette:

    Hoi Sanne,
    Leuk dat je nu ook foto's bij je verhalen kan zetten. Ze zijn echt heel mooi. Vooral die foto's met die kindjes..superlief!!, Nog veel plezier daar, maar dat zal wel lukken. En succes met je spaans en de rest! Doei doei, kus Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 27852

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: