veilig aangekomen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu veilig aangekomen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Sanne Laat - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Oktober 2006 | Guatemala, Antigua

Hoi lieve mensen!

Ik ben veilig aangekomen in Antigua! Ik heb zojuist al een rondleiding achter de rug en ik denk dat ik me best ga vermaken de komende tijd!

Zaterdag om half een vertrokken richting Washington. Op Schiphol kon ik nog even een kop thee drinken met mijn uitzwaaicomite, maar daarna moest ik toch echt al snel door de douane heen. Het afscheid viel me toch best wel zwaar en ik zal jullie zeker allemaal erg gaan missen!!
De eerste vlucht duurde meer dan acht uur. Maar bij het instappen al had ik geluk, want ik mocht alsnog bij het raam zitten. De amerikaanse dame naast me moest namelijk vaak naar het toilet, zo vertelde ze, dus vandaar dat ze graag wilde wisselen van plaats. Helemaal zo erg niet! Uiteindelijk is ze gedurende de hele vlucht maar twee keer naar het toilet geweest.... net als ik trouwens... Ik had een mooi uitzicht gedurende de vlucht over de zee en heb nog even mijn spaanse woordjes herhaald.
Daarna door de veiligheidscontroles in the States gekomen en wachten op de volgende vlucht naar Los Angeles, dit bleek hetzelfde vliegtuig te zijn. Het besef van tijd was allang verdwijnen want je blijft steeds na elke vlucht draaien aan je horloge. Het vliegtuig naar Guatemala was een stuk kleiner, de bestemming kwam eindelijk in zicht!
Om vijf uur vanochtend, 13.00 jullie tijd, landde ik hier op Guatemala City. In de rij voor de controle ontmoette ik een Duits meisje, Anja, dat ook naar Antigua ging. Zo konden we dus mooi samen wachten. Buiten aangekomen vlogen er meteen tien taxi-chauffeurs op ons af. Maar mijn pick-up was nergens te vinden. Ik had zo gehoopt dat er iemand met mijn naam op een briefje zou staan te wachten na een vermoeiende reis. Maar helaas.... om zes uur was er nog steeds niemand, behalve dan al die andere taxi-chauffeurs. De twijfel sloeg toe, wat zou ik doen; gewoon een taxi nemen of maar gaan bellen?? Na een paar telefoontjes in de telefooncel met gekregen geld kreeg ik uiteindelijk mijn pick-up aan de lijn. Deze chauffeur was al onderweg maar had zich vergist in de tijd omdat vannacht de klok hier weer een uur achteruit is gezet. Samen met Anja wachtte ik nog even en toen kwam er een hele mooie auto voorrijden temidden van alle oude auto's, busjes, jeeps en pick-ups vol mensen in de achterbak. En in die mooie auto zat mijn chauffeur!!! Jippie! Er volgde een mooie rit in de vroege ochtend door heuvelachtig landschap. Blijkbaar mag je hier rijden waar je wil, want zowel links als rechts wordt er ingehaald. En ook van een maximumsnelheid heeft men nog nooit gehoord... Abrupt kwam er een eind aan dit snelle rijden toen we Antigua binnenkwamen. De asfaltweg maakte plaats voor kinderkopjes en met een slakkegangetje reden we dit stadje in met gekleurde huisjes. Antigua ligt tussen drie vulkanen in, waarvan er een af en toe vuur spuugt... Dit schijn je vooral in het donker te kunnen zien; vanavond maar eens kijken dus.
De chauffeur zette me af bij het gastgezin en een lieve mama deed open. Ik heb een eigen kamer met tweepersoonsdoorligbed, een kast en een tafel. Mijn kamer grenst aan de eetkamer van de familie. Vanavond komt er nog een student in het huis wonen bij de familie met twee kinderen. Het huis is een open gang met afdak waaraan kamers grenzen. Er is ook een douche en wc en aan de voorkant is een bakkerswinkel van de familie.
Nadat ik om zeven uur was binnengekomen, stond ik om half negen al weer buiten. Ik heb zojuist namelijk al een rondleiding gehad van de talenschool door de stad. Om er te komen heb ik wel een blokje om gelopen, maar ik denk dat ik er morgen wel in een keer naar toe kan lopen. De lessen spaans starten om acht uur. Er zijn studenten uit Belgie, Zwitserland, Duitsland, Verenigde Staten en uit Nederland. Nu zit ik in een internetcafe samen met Krystle, een nederlands meisjes dat ik al eerder via de mail had gesproken.
Eigenlijk zou ik nu moe moeten zijn, maar het valt me erg mee. Maar ik ben al erg benieuwd hoe ik hier vanavond zal slapen!

Bedankt voor al jullie lieve smsjes en kaarten, ik zal jullie op de hoogte houden. Ik heb nu nog geen foto's (snap die camera nog niet helemaal, foto's op het vliegveld heb ik blijkbaar weer gewist...), maar ik zal later zeker proberen wat foto's bij de berichten te plaatsen!

Veel liefs Sanne

  • 01 Oktober 2006 - 19:28

    Marlieke:

    Max, ik ben blij dat het goed met je gaat! Vanavond zal je absoluut lekker slapen! Dikke kus

  • 01 Oktober 2006 - 19:30

    Lieke:

    heej!
    fijn dat je weer helemaal veilig geland bent! zaten we toch niet heel verkeerd met die 24u reistijd! mooie gok :)
    ik ga me nu snel klaar maken voor t filmfestival, ben net terug van mn werk, dus ren me rot!
    heel veel plezier, en we horen weer snel van je!
    kus liek xx

  • 01 Oktober 2006 - 19:47

    Pierre:

    Hey Sanne! Leuk verhaal, mooi te horen dat alles goed is gegaan! Slaap maar lekker bij en veel plezier in Guatemala! x

  • 01 Oktober 2006 - 20:49

    Renske:

    Hee lieve Sanne! Fijn dat je zo goed aangekomen bent! Ik ben nu al jaloers op je, hier was t echt shitweer vandaag! Geniet er lekker van en tot het volgende verhaaltje!

    Liefs, Renske

  • 01 Oktober 2006 - 21:08

    Ad:

    Hoy Sanne, Fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan en dat je ook al snel een bericht hebt gegeven van je goede aankomst, neem op tijd je rust en geniet van het mooie land en de mensen, kusjes van je vader en moeder.

  • 02 Oktober 2006 - 07:44

    Yvette:

    He Sanne! Leuk dat alles goed gaat en dat je veilig bent aangekomen. Veel plezier de komende tijd! XX Yvette

  • 02 Oktober 2006 - 09:01

    Linda:

    Fijn te horen dat je er goed bent aangekomen!! Heel veel succes en plezier met de spaanse taal!! Ik blijf je verhalen volgen. En heb je het eerste nachtje goed kunnen slapen?! Kus

  • 02 Oktober 2006 - 10:37

    Dyanne:

    Hee Sanne,
    Fijn om te horen dat je reis goed is verlopen! Wel vervelend dat je nog zolang op je taxi heb moeten staan wachten, maar gelukkig veilig aangekomen!
    Als het goed is ben je vandaag al begonnen met je spaanse les? Ben benieuwd hoe dat gaat?
    Nog heel veel plezier en ik ga je verhalen zeker volgen..

    Dikke kus, Dyanne

  • 02 Oktober 2006 - 11:03

    Brecht:

    Hi lieve lieve sanne, fijn dat je helemaal goed bent aangekomen klinkt allemaal erg gaaf, ben jaloers! vooral nu het weer hier echt verschrikkelijk is!
    Mis je nu al :p
    Hoop dat je snel weer een mooi verhaaltje hebt!
    kuskus

  • 02 Oktober 2006 - 14:41

    Rik:

    Hey Sanne!

    Klinkt goed allemaal en gelukkig is de reis goed gegaan. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen daar!...

    Veel plezier
    Kus

  • 02 Oktober 2006 - 16:49

    Ome Harry:

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en al een goede indruk hebt van waar je terecht bent gekomen. Hier is de herfst m.i.v. 1 oktober begonnen regen, onweer, hagelbuien en meer van dat slechte weer. Ik heb zouist een mail weggedaan naar de fucntie van concierge op het cambreurcollege. Hopende dat ik een positieve reactie ontvang sluit ik dit eerste bericht aan jouw af.

    Groetjes van tante Dinny en ome Harry.

  • 02 Oktober 2006 - 17:12

    Tante Diny:

    Het is hartstikke leuk dat we zo gauw iets van je hebben gehoord. Het is een hele onderneming en wel leuk dat je daar een nederlands meisje hebt ontmoet.
    Groetje tante Diny

  • 04 Oktober 2006 - 14:22

    Inge:

    Hej San!
    Goed om te lezen dat je helemaal mooi bent aangekomen! Klinkt allemaal echt super! Heel veel plezier!!
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na twee weken spaans zal ik voor zes weken een coschap kindergeneeskunde doen in Cusco. Daarna reis ik samen met DJ nog drie weken rond.

Actief sinds 09 Sept. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 27848

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2009 - 14 November 2009

Peru

30 September 2006 - 20 December 2006

Guatemala en Mexico

Landen bezocht: